Til minde om Tollak Oskarsson

Til minde for Tollak Oskarsson

Tollak´s sidste dag.

Dagen startede så dejligt jeg var kommen til færøerne for at holde ferie, jeg havde ikke set Tollak i nogle måneder da han sejlede deroppe.

Jeg vågnede op om morgenen Tollak lå ved siden af mig og sov, han kunne rigtigt godt lide at sove længe, måske fordi han følte sig træt jeg ved det ikke,jeg stod så op og vi tog på udflugt min yngste søn havde en kammerat med til Færøerne så vi ville vise ham lidt inden han skulle til dk igen,mens vi legede nede i en å kom Tollak lige pludselig gående han havde sagt til sin mormor at han ville tage op til mig og se hvad vi gjorde han ville ikke have nogen morgenmad på det tidspunkt, jeg blev så glad da jeg så ham frisk og rask der var ikke noget at undre sig over han ville stadig ikke have noget at spise men ville gerne have noget at drikke han grinede og legede med de små børn men var lidt urolig det var han altid der skulle være fart på.

Så ville han pludseligt gå sammen med sin danske kusine lillebror og hans danske kammerat og vise dem hvordan det så ud at kikke ned på den bygd vi kommer fra de stod på en hammer meget højt oppe det var rigtig flot de havde taget billeder ud over bygden,bagefter tog han hjem til sig selv og skulle i bad fordi han skulle til torshavn om aftenen at besøge sin fætter som også sejlede og de havde ikke set hinanden et stykke tid så de glædede sig enormt meget til at være sammen Tollak og hans kusine tog afsted kl.22.30 lige før var han inde ved mig og gav mig sit kammera som han havde købt til sig selv og sagde mor du må gerne låne det og viste mig hvordan jeg skulle gøre, han pjattede og grinede fuldstændig som han plejer, de tog så færgen over til Torshavn han har nok været hjemme ved sin moster og fætter kl.23.15 han rydede lidt op sådan var han han kunne ikke holde ud hvis det ikke var rigtig pent, så sætte de sig ned til at spille computer sammen et spil så de spillede imod hinanden og de grinede og snakkede om det her spil.Pludselig faldt Tollak ned på gulvet.

Hans moster som er sygplejerske og boede ved siden af flere læger gik ind til ham og så det var noget galt så løb hun og Tollak´s fætter med det samme efter lægerne og de kom med det samme, men det var ikke noget at gøre de kunne ikke hjælpe ham de arbejde på han i to timer jeg blev ringet op af min søster lidt over kl 24.0 og min far sammen med en anden sejlede mig min søster og svigerinde over til torshavn men jeg kom for sent den dag glemmer jeg aldrig alt kan starte så godt, bagefter er det bare som om hele ens liv ligger i ruiner og det kommer det nok altid til at være et eller andet sted.

Tollak var en glad og frisk dreng som elskede livet og glædede sig til sin 18 års fødselsdag som han planlagde sammen med sin far de skulle holde en stor fest men det blev ikke nogen fest kun tårer og det kommer det at være altid.

Mindeinformation

Gæstebog

Skriv i gæstebog

Seneste lys

• søndag d.20/10Det går ikke en dag hvor jeg ikke...

• tirsdag d.10/01Savner dig.

• torsdag d.21/07Du fatter ikke hvor savnet du er. s...

Tænd et lys Se alle lys

Næste mærkedag

Ingen mærkedage

Del dette minde

Fortæl andre om mindet for Tollak Oskarsson.

Mindet.dk hoej.dk a/s cvr 29192715 Borupvang 3 2750 Ballerup Tlf. 9674 6200 Facebook Send mail